Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

Πες μου το καλύτερο ψέμα…

Αν ρωτήσουμε ευθέως ένα μέσο ενήλικα θα απαντούσε φυσικά και είναι κακό να λέμε ψέματα ,μερικά λεπτά αργότερα όμως θα αρνιόταν να απαντήσει σε ένα ενοχλητικό  τηλεφώνημα, λέγοντας δεν είμαι εδώ …η άσε με να κοιμηθώ,νυστάζω..η σε άλλη περίπτωση  θα δικαιολογούσε την βαρεμάρα του να βγει με έναν φίλο ή με την παρέα του λέγοντας  είμαι πολύ κουρασμένος.. έχω ένα πολύ σημαντικό ραντεβού για σήμερα…Το συμπέρασμα είναι απλό και σιωπηλά αποδεκτό....όλοι λέμε ψέματα…



Ο ψεύτης λοιπόν αν ήταν τύπος τσιγάρου θα ήταν λάιτ… Ένας ψεύτης  προτιμά να διαστρεβλώνει την αλήθεια για να εξυπηρετηθεί, να γλιτώσει μια δύσκολη κατάσταση ή να βλάψει τον διπλανό του καμία φορά ή ακόμα και για να δοκιμάσει κάποιον-πολύ συχνό φαινόμενο και αυτό-. Όπως και να χει αργά ή γρήγορα αποκαλύπτεται.. βλέπεις  το ψέμα όταν το λες  ξεχνιέται εύκολα, στο τέλος  μόνο η αλήθεια μένει. 

Οι άνδρες φαίνεται να λένε πολλά περισσότερα ψέματα από τις γυναίκες και δεν το λέω εγώ..η επιστήμη φυσικά …μετά από κάποια έρευνα που έγινε στην Βρετανία και μάλιστα δεν είναι μόνο καλύτεροι σε αυτό αλλά και νιώθουν λιγότερες τύψεις όταν τα λένε… Το 84% των ανθρώπων, σύμφωνα πάλι με αυτήν την έρευνα,  πιστεύει ότι υπάρχει  «αποδεκτό ψέμα», ότι είναι προτιμότερο  να πει κανείς ένα αθώο ψέμα..παρά μια αλήθεια που θα πληγώσει τον άλλον..


Αναρωτήθηκα λοιπόν σήμερα …είμαι στο 84% ???Στην αρχή είπα με βεβαιότητα όχι..προτιμώ την αλήθεια ατόφια και ας με πληγώσει και ας με πονέσει..παρά να ζω μέσα σε ένα ωραιότατο ψέμα..αλλά μετά αναλογίστηκα ότι δεν ήταν λίγες οι φορές που είπα ψέματα για να μην πληγώσω κάποιον που αγαπώ πολύ και νοιάζομαι… Πως λοιπόν απαιτώ από τους άλλους  ειλικρίνεια –και μάλιστα όταν αντιληφθώ ότι κάποιος ωραιοποίησε μια κατάσταση για να μην με πληγώσει ,γίνομαι  έξαλλη-  αφού και εγώ σχεδόν πάντα λειτουργώντας με το συναίσθημα ωραιοποιώ καταστάσεις και πράγματα για να μην πληγώσω  τους άλλους..Απάντηση δεν έχω σε αυτό..ίσως μια πιθανή καλή απάντηση θα ήταν να αποδεχτούμε  την καθαρή αλήθεια  όπως είναι..  ή η αποδοχή και η αντιμετώπιση  του φόβου της αλήθειας… από όλους μας..τότε το ποσοστό αυτό θα ήταν σαφώς μικρότερο κατά πολύ… ίσως τότε η φιλοσοφία του «Δεν με ενοχλεί που μου είπες ψέματα, με ενοχλεί που από εδώ και πέρα δεν μπορώ να σε πιστεύω» μπορεί να μας σώσει από το να λέμε ψέματα… ο φόβος της απόρριψης και της έλλειψης εμπιστοσύνης είναι το κλειδί…κάπου εκεί κρύβεται όλη  η αλήθεια για το ψέμα …Δηλώνοντας  όμως στο παρελθόν ότι διαγράφω όλους τους φόβους μου....
Σου Ζητώ Να Μου  Πεις  «Ενα» Καλύτερο Ψέμα

ευχαριστω Ματινακι για το βιντεο!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: